Fat

Hearing the word fat, usually immediately thought of one’s mind with body fat or disease. Things like this are not entirely true, because the fat is still needed by the body. Fat still have benefits for the body, especially for children who are active and in its infancy, is required also in the formation of fat cells and helps to menadi cells flexible so it can absorb nutrients properly. With adequate nutrition, children will be the maximum in growth. Consumption of fat the body needs as much as 15% -30% of food consumed.

Benefits for the body fat, among others, as a carrier of some vitamins such as vitamin A, D, E and vitamin K. Another benefit is the fat as an energy source, protecting the body from the cold and protect the human body organs from damage. Thus, it is necessary body fat, another reason we need to consume fat is because fat can not be generated solely by the human body, so that food becomes a source of fat intake for the body.

In order mandapatkan benefit from fat, then that should be more widely consumed are the good fats. Here are the types of fat contained in food:

Monounsaturated Fatty Acid (MUFA)
Also known by the name of a single bond in unsaturated fats. These fats provide good benefits for the body and can be consumed every day. This type of fat found in nuts such as almond, avocado and olive oil.
Poltunsaturates Fatty Acid (PUFA)
Other terms are the double bond in unsaturated fats. Fat is also good for the body. PUFAs also consists of essential fats omega 3 and 6 are good for the formation of cells and brain in children. Fish, fisheries such as salmon, tuna, mackerel and snapper are the source of PUFA in addition there is also the preparation of soy such as tempeh, tofu, as well as on the touge and avocado.
Saturates Fatty Acid (SAFA)
Are bad fats that can cause various diseases. Known also as the saturated fat. This type of fat if consumed in excess can cause a buildup of fat in the blood vessels so that blood flow is blocked. Diseases that can be caused, among others, coronary heart disease, hypertension, and hypercholesterolemia. Some foods that contain saturated fat include skin chicken, coconut milk, and fried foods. Because of bad health, consumption of SAFA should be minimized.

Fat is not the food that should be avoided altogether. Mengkosumsi fat in a balanced and more consumption of unsaturated fat can be done to keep the body and get good nutrition helps the body stay healthy.

arti dalam bahasa indonesia

Lemak

Mendengar kata lemak, pikiran seseorang biasanya langsung teringat dengan tubuh yang gemuk atau penyakit. Hal seperti ini tidak sepenuhnya benar, karena lemak tetap dibutuhkan oleh tubuh. Lemak tetap memiliki manfaat bagi tubuh, terlebih bagi anak-anak yang aktif dan dalam masa pertumbuhan, lemak dibutuhkan juga dalam pembentukan sel dan membantu agar sel menadi lentur sehingga dapat menyerap nutrisi dengan baik. Dengan tercukupi nutrisinya, anak akan maksimal dalam tumbuh kembangnya. Konsumsi lemak yang dibutuhkan tubuh sebanyak 15%-30% dari makanan yang dikonsumsi.

Manfaat lemak bagi tubuh antara lain sebagai pembawa beberapa vitamin seperti vitamin A, D, E dan vitamin K. Manfaat lain adalah lemak sebagai sumber energi, melindungi tubuh dari kedinginan dan melindungi organ-organ tubuh manusia dari kerusakan. Jadi, lemak tetap diperlukan tubuh, Alasan lain kita perlu mengkonsumsi lemak adalah karena lemak tidak dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh manusia, sehingga makanan menjadi sumber asupan lemak bagi tubuh.

Agar mandapatkan manfaat dari lemak, maka yang harus lebih banyak dikonsumsi adalah lemak-lemak yang baik. Berikut adalah jenis-jenis lemak yang terdapat dalam makanan:

Monounsaturated Fatty Acid (MUFA)
Dikenal juga dengan nama lemak tak jenuh ikatan tunggal. Lemak ini memberikan manfaat baik untuk tubuh dan dapat dikonsumsi setiap hari. Jenis lemak ini terdapat pada kacang-kacangan seperti almond, buah alpukat dan minyak zaitun.
Poltunsaturates Fatty Acid (PUFA)
Istilah lainnya adalah lemak tak jenuh ikatan ganda. Lemak yang juga baik untuk tubuh. PUFA juga terdiri dari lemak essensial omega 3 dan 6 yang baik untuk pembentukan sel dan otak pada anak. Ikan-ikanan seperti ikan salmon, tuna, tenggiri dan kakap adalah sumber dari PUFA selain terdapat pula pada olahan kedelai seperti tempe, tahu, serta pada touge dan alpukat.
Saturates Fatty Acid (SAFA)
Merupakan lemak jahat yang dapat menimbulkan berbagai penyakit. Disebut juga dengan nama lemak jenuh. Lemak jenis ini jika dikonsumsi secara berlebihan dapat menyebabkan terjadinya penumpukan lemak di pembuluh darah sehingga aliran darah tersumbat. Penyakit yang dapat diakibatkannya antara lain penyakit jantung koroner, hipertensi, dan hiperkolesterol. Beberapa makanan yang mengandung lemak jenuh antara lain kulit ayam, santan, dan gorengan. Karena buruk bagi kesehatan, konsumsi SAFA sebaiknya diminimalkan.

Lemak bukanlah makanan yang harus dihindari sama sekali. Mengkosumsi lemak secara seimbang dan lebih banyak konsumsi lemak tak jenuh dapat dilakukan agar tubuh tetap mendapatkan nutrisi yang baik dan membantu tubuh tetap sehat.

About kajizero

aku adalah seoreang pelajar yang ingin mengembangkan bisnis di bidang internet hingga dapt membahagiakan orang tua dan menjadi seorang yang sukses. you can do anything till you can't give up

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s